Danima i danima izlaze spin i poluspin tekstovi o tome na šta Bus Plus ima prava, ali slabo od toga imamo koristi. Današnji naslov je vrhunac gluposti – Šverc u prevozu zakonom zaštićen. Sadržaj teksta ima smisla, ali naslov je čist senzacionalizam.
Dakle, prvo da vidimo ko je i šta je Bus Plus?
Za to je najbolje da pročitate odličan članak — Do BusPlusa kroz rupe u sistemu.
Zatim, moramo da naglasimo da ne postoji (a malo je verovatno da će biti moguće) zakonska regulativa koja dopušta Bus Plusu da određuje na koja se vrata ulazi a na koja izlazi, što važi i za početne stanice, kada su otvorena samo prva vrata tj. to je sistem APP (ako prođe prođe), a očito prolazi uz „blagoslov“ nadležnih koji se uistinu voze službenim automobilima.
Da li je potrebno napominjati da je skandalozna hajdučija koju već mesec dana sprovode kontrolori Bus Plusa uz podršku komunalne policije — a to je nezakonito zaustavljanje autobusa kada je vozilo u stanici (dakle ne obavlja funkciju prevoza) i onda kao drumski razbojnici u hordama ulaze u autobuse i trkeljišu putnike, ali po tom pitanju se nijedna nadležna institucija ne oglašava. Takvu situaciju smo imali prilike da doživimo i od GSP kontrolora (u svetlećim prslucima, pa su putnici bez karte imali fore da zbrišu), što će reći da metoda nije nova, ali se bezobrazluk i dalje primenjuje. Tom prilikom Bus Plus kontrolori fizički (telima) blokiraju vrata koja su oni odredili da su vrata za npr. izlaz i onemogućavaju putnike da uđu u autobus. Ista situacija je na tzv. vratima za ulaz, gde onemogućavaju putnike da izađu. Da rezimiramo, po tom pitanju Bus Plus, tj. njihovi osnivači uz podršku grada Beograda sprovode samovoljni teror nad građanima.
Takođe, sviđalo se to nama ili ne, zakonski imamo obavezu da kartice čekiramo na aparatima i kontrolori imaju pravo da ih pregledaju na njihovim aparatima. Druga je priča što su upravo kontrolori ti koji puštaju putnike bez karte i legitimacije ili pak bez dopunjene legitimacije da se voze i time sve nas koji ovu uslugu plaćamo prave majmunima. Iz našeg iskustva takve povlastice naročito imaju Cigani. Pojedini kontrolori im čak i ne traže karte.
PETICIJA ZA UKIDANJE VALIDACIJE MESEČNIH KARATA
Isto tako, sva regulativa koja se tiče uređenja javnog linijskog prevoza je u nadležnosti grada Beograda (pre svega Direkcije za javni prevoz) i s tim u skladu da bi ispratili sva dešavanja možete da pogledate sajt Službenog lista grada Beograda. Npr. ovde se nalaze sva relevantna dokumenta koja se tiču „javnog linijskog prevoza“. Sve što tamo ne piše i ne važi. Prema tome, prvo čitajte zakone, pa tek onda štampu, tj. vesti po portalima.
O tome da privatno pravno lice vrši prikupljanje ličnih podataka i (stručno rečeno) monitoring putnika, to jeste vrlo diskutabilno i svakako veoma sklono zloupotrebi, odnosno neovlašćenoj distribuciji podataka, odnosno prodaji ličnih podataka [Pravilnik o tarifnom sistemu u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda — čl. 19g — 19ž, Sl. list grada Beograda 06/2012, str.10]. Za ispitivanje toga su postavljeni i nadležni državni činovnici Rodoljub Šabić – poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti i Saša Janković – zaštitnik građana.