#1: namerne reči i slučajne rečenice

krajolik • zaveti • klatiti • obluci • opevano • vrat • putovanje • rajski vrt • ovešani • nespretno • odmoriti • pesnički

~~~

[I] Posle dugog putovanja stigao je do krajolika nalik pesnički opevanom rajskom vrtu kako bi se odmorio od zaveta koji su mu se ovešani klatili oko vrata poput nespretno nanizanih teških oblutaka.

[II] Odmoriti se od zaveta, da, to je bila pomisao. Krajolik koji se stidljivo promaljao na putovanju ka rajskom vrtu stenjao mi je za vratom, pomodrelom od oblutaka sećanja. Pesnički dar sam nespretno ovešao kao suvišnu stvar koja se nehajno klatila, stalno me podsećajući da opevan život više vredi od junačke smrti.

[III] Smrt je mogla da bude putovanje u rajski vrt. Pesničke zavete koje sam sebi davala svakog dana, nespretno sam odgurnula od sebe. Reči su presahle; ovešane, klatile su se oko mog vrata, otežalog od oblutaka nedosanjanih snova. Dok se predamnom rađao krajolik, prizivajući me lepotom i šapućući: tu se treba odmoriti, od straha ništa nije ostalo opevano.

