#5 Crtice

Danas sam testirala pristup „kako odobrovoljiti drkadžiju u jednoj rečenici?“ i uspelo je odmah. Šta hoću da kažem? Drkadžije se obično najlakše „slomiju“, čim im daš na važnosti (koju nemaju u sebi), jer zašto bi gromoglasno vapili za pažnjom (pod maskom „ja sam ovde gazda i svi ima da me slušate“) ako im ne treba ista. Samo se prividno pospete pepelom i odmah preuzimate „kontrolu“, uz osmeh i blag ton.

***

Posle 1993. godine kada se kupovao i pušio duvan, danas sam opet prešla na isti. Virdžinija gold. I kupila tabakeru. Jedina razlika od pre takoreći 20 godina je što sad postoje papirići sa filterom, tj. „prazna cigareta“, pa se to filuje duvanom. Pre sam motala u rizle i pušila na muštiklu koju sam svaki dan pirkala od katrana. Rekoh već, sledeća godina je 1993. Samo u drugačijem ruhu.

***

Dobila „udarničku značku“ kupca u najavi koji je postavio najveći mogući broj pitanja vezano za tehničke i ostale karakteristike veš mašine, pa se usijao i telefon predstavništva Gorenja koji su non-stop zivkali prodavci jednog od našeg najvećeg lanca prodavnica tehnike. Jesam namučila čopor prodavaca, nenamerno, ali imajmo u vidu da proizvođač priznaje garanciju (od 5 godina) samo ako se poštuju „pravila igre“. Prodavcima je ipak uloga da prodaju robu. I to je razumljivo. I još me jedan od prodavaca ispratio, kao iz kuće, s komentarom: „Svi ostali dolaze kao zombiji, ništa i ne znaju da pitaju.“

***

U Sarajevskoj ulici (u Beogradu) ima dosta zanimljivih radnjica. Npr. ima jedna gde smrznuta roba (čak i knedle sa šljivama i kajsijama), kao i razno voće i povrće, te proizvodi od lisnatog testa i ribe razne morske mogu da se kupe na meru. Mada, to je istovremeno i patetično. Zamislite kako ljudi kupuju 200 gr smrznutog graška da sprčkaju ručak. Kažem vam, dolaze još teža vremena. Ima jedna radnja, isto na uglu Višegradske i Sarajevske gde sam videla sjajne muške plitke i poluduboke cipele iz arsenala HTZ opreme za oko 2.700 dinara. Da sam muško, kupila bih ih odmah. Ovako, samo sam kupila lepak Sintelan, da se zanimam sa lepljenjem poluodlepljenih vinas pločica u kuhinji.

***

Pročitala sam da Blic po regularnoj ceni koštanja novina poklanja knjige Branislava Nušića od petka. Eto, pa ko nema Nušica u svojim zbirkama, pravi je trenutak za to. Ali, za to treba imati poznatog prodavca novina i rezervisati svoj primerak novina na vreme, koliko već – odmah, jer kod nas je uvek upitno da li će broj isporučenih knjiga biti jednak broju isporučenih primeraka novina. U petak poklanjaju Gospođu ministarku a vredi je pogledati u Narodnom pozorištu, kada pozorište proradi.

