#19 Crtice

Kao svaki pristojan majmun jedem za doručak banane. Znam da nisam jedini majmun, i da svi majmuni ne jedu banane. Logička transverzala je da ipak svaki majmun ne jede banane. Neki jedu i nešto drugo. Da ne budem sad prosta. Kao urbanom majmunu koji ne živi u Africi, moje odredište za pribavljanje doručka je pijaca. Tamo odmeravam nezrele, zrele, polugnjile i trule plodove, no odluku o nabavci mi diktira visina i broj šarenih papirića koji se kriju u mom pohabanom novčaniku. Nekada tamo prespava i ljuta zmija, nekada je tamo i kunić, pa uspe da iskoči odande čak i kada se ja bunim. A brz je, pa me prevari i prući se svom svojom dužinom, čak i dugačke uši opruži. Time, kao da se pretvorio u nesrećnu guju što ne haje za moj kljakavi budžet.

***

Čak i ta pijaca koju sam već pomenula je postala mesto za, da ih tako nazovem, udvaranja. Eto, npr. u današnje vreme sasvim je uobičajeno da vam se nepoznat muškarac preporuči da dođe kod vas na ručak. Nit’ zvan, nit’ bogom dan. Bi’ mi smešno, pa se osvrnuh na prošla vremena kada su muškarci pozivali žene, a nisu se nudili sa svom svojom robom na tezgi. No, emancipacija žena nam je donela i to. A i treba imati u vidu da ako ne pitaš, ništa ne možeš ni da postigneš. Pre ili posle neka će da se upeca. Još se čovek hvali kako je gurman pa počeo da se prosipa sa kulinarskim savetima. Pa, rekoh, kad si gurman, de’ pokaži to. Nisi valjda gurman samo na kašiki, valjda umeš i varjače da se prihvatiš. 😉 I smešno i žalosno. A sve je počelo od one precenjene rukole (100 gr = 150 din.).

***

Ne mogu da tvrdim da znam koliko koji automobili koštaju koje viđam na pojedinim mestima, ali pretpostavljam da mnogo premašuju vrednost mog skromnog stana. Kažu da novac menja ljude, ne znam, nisam bila u posedu tolike količine novca da mi ona popije mozak, ali iz ovog ugla jedno znam – da imam mnogo novca ne bih robovala stvarima, niti bi me zanimala vlasništva nad pokretnom ili nepokretnom imovinom, jer me zabole za statusne simbole. Najzanimljivija registracija automobila koju sam do sada videla je WOW. Tako piše, zaista. Danas me je pretekao, mislim divljački isekao i jedan GORAN; da, tako piše na registracionoj tablici. Tad pomislih, džaba ti Gorane, tvoja registracija je MORON. Čuli ste verovatno, ali nije zgoreg da ponovim: „Što više konja pod haubom, to veći magarac za volanom“.

P. S. Uopšteno gledajući, babin stav je i moj stav – za sve, ne samo za Milanski edikt o kojoj laži i prevari ne bih ovog puta.

