#38 Crtice

Daj, ne zezaj, je l’ znaš da mogu i da pristanem? Teška sam kao crna zemlja ali laka ako umeš da me zalivaš nežno i pravovremeno. Znala sam tada da si ti moj poslednji pucanj u prazno. Od tada i ne pucam. Odložila sam oružje, a municije je ponestalo. I zato ne znam ishode. Pre sam gađala u glavu. Imam problem što osećanja vezujem za nebo, a sa neba mi se sruče na glavu munje i gromovi. Nije istina da ono što te ne ubije, to te ojača. Čemu, kada sve to jača ego a sve je samo pitanje omekšavanja i mekšanja srca, pozvanja duše. Jer, ko smo svi mi, kad bez ljubavi smo ono što nismo. Oprosti, često su u meni „ti“ neizdrži. Plahoviti, a opet mili i laki poput povetarca čija je draž u milovanju obraza koji niko ne miluje lepotom.

* * *

Plahovita sam i skupo slobodna kao povetarac čija draž miluje obraz kako ga niko ne miluje lepotom.

* * *

Zašto me nisi volela? Zašto me nisi voleo? Voleti! Nisam imala prilike da te volim. Nisi mi je dao. Nisi znao. Nisi mogao. Ne ljutim se zbog toga na Tebe. Ali, žao mi je. Bilo je ono nešto iza tvog zakočenog pogleda, nažalost i zaleđenog srca (i moje je bilo okovano) što me je privlačilo (da te zavolim), šte me je odbijalo (jer sam se plašila). Nisam imala strpljenja za tebe. Oprosti. Postavljao si mi, za mene, nerazumne zahteve. Sve je bilo neodređeno, sve je negde lelujalo. Kao kada balon napuniš helijumom pa on blesavo letucka tamo amo i na kraju ga spusti neki drznik tako što ga probuši iz hira. On se rasprsne i od njega ništa ne ostane, osim rastavljenih delova koji nisu zgodni za uklapanje i sklapanje. Kao da ga nije ni bilo.

* * *

Kako je teško nositi se sa ljutnjom koja se odomaćila kao hirovita kraljica vazda okrvavljenog srca; srca za koje ne znam da li se zatvorilo ili se nije nikome potpuno otvorilo. Možda sebi ? Kao stidljiv račić koji se povlači u svoj oklop kad god ga neki znanac ili neznanac nehajem dotakne. Taj račić je prečesto osetljiv na doticanja, jer od straha ume da zamrsi osete i prenebregne i one dobre za njega. Pa onda muči sebe da ne oseća ništa. A teško da je moguće ne osećati ništa. Znam da nije. Kad god je račić skupio snage u svom krhkom srcu opasanom neprobojnim oklopom bio je osetljiv kao tanušna vlat trave koju i najslabiji vetar savija kako mu se hoće. Šta bi bio račić da pokaže svoju meku išibanu dušicu bez oklopa? Koliko je teško nositi teško breme oklopa koji su olovni tegovi na duši. I duša, mesto da leti, usidrena u ponore ne može da uzleti. Kako se razmaše, okovi progovaraju „Ne puštamo te, ne lepršaj, šta ako se opet razmašeš pa tresneš, pa plačeš, pa se raspadaš od bola do novog bola?!“ Da li napaćena duša stiče naviku da se hrani bolom, pa zato samu sebe sapliće? Kako se osloboditi straha? Ili je to pitanje oslobađanja straha od straha? Kao početnog koraka.

* * *

Nemoj biti ravnoduš(a)n(a)!

* * *

Možda smo za nijansu spremniji da (se) drugome poklonimo i damo. S ljubavlju, ljubavlju koja u drugome vidi Boga, ne ispraznog idolopokloničkog Boga, već Boga onakvog kakvog nas je stvorio po svom liku. Kako pobediti prezir? Tu tešku duševnu gadost. Prihvatanjem da i on živi u nama, da i on traži nasušnu potrebu da nas savlada i nadvlada. A čime se mi borimo osim jalovim jadom? Tek kada ga zavolimo, on je slomljen, razoružan, povlači se i onda dobrovoljno pristaje da sedi u zaključanoj fiočici čije mesto poštujemo time što iako povremeno crkavamo od radoznalosti ipak ne otvaramo Pandorinu kutiju. Jer, iskustveno znamo šta je unutra. I onda se pogledamo i vidimo da se duševne rane isceljuju, da imamo hrabrosti da milujući sopstvenu dušu milujemo i dušu drugoga, bližnjega.

6 thoughts on “#38 Crtice

Ostavite odgovor

