Proglas udavače

Kada sam otišla kod komšinice da vidim kokošinjac u kome obitavaju njene kokoške i lepi beli pevac, uvidela sam da je nivo čistoće na zavidnom nivou. Tada sam se setila da zapravo živim u brlogu i da mi to uopšte ne smeta. Nasuprot, to mi sasvim odgovara. Ja sam kao mačor koji zapišava svoju teritoriju. Širim se po celoj kući. Ostavljam stvari gde god stignem. Gomilam prljave sudove, a kad ih operem ne sklanjam ih. Veš skidam i oblačim direktno sa sušača. Mada, istina, rastuća je gomila prljavog veša. Malopre sam se trgla od zvuka centrifuge, jer sam ga zaboravila. Svoje stvari razvlačim po kesama. I ništa od svega toga me ne potresa.

Krevet od spavanja ne nameštam. To nikada nisam volela da radim. Jedem u krevetu i pišem u krevetu, a ponekad i spavam u krevetu. Jedino mesto gde ne sedam kada jedem je trpezarijski sto. Taj sto služi samo za one koji vole da sede za njim na neudobnim stolicama. Ja volim da ležim. Volim kada mi se mačka uvuče u nerazmeštene prekrivače pa se nazire kao brdašce. Kako ima mnogo tih brdašaca, od narolanog prekrivača, onda prelazim rukama po njemu i kad je napipam, ona mi se javi, onako lenjo i razvučeno.

Užasava me pedantnost. I simetrija. Nisam sebe nikada mogla da vidim kao domaćicu koja revnosno do svoje smrti, bespogovorno, svakoga dana, čini jedne te iste besmislene stvari. Još kada čujem – ne mogu da se smirim dok sve nije na svom mestu, pitam se da li će taj neko ikada naći mir, pošto inače nikada ništa i nije na svom mestu. I još kažu, e onda kada sve lepo namestim, onda mogu da uživam. Ja uživam i ovako. I kad ne namestim. Jer, dok namestim, opet treba da premestim, pa namestim, i to je igranka bez prestanka. Uopšteno, ne volim da spremam kuću. To je tako glupo i dosadno.

Volim paučinu i volim paukove. Nekoliko puta sam posmatrala kako rastu i kako se razvijaju mladi pauci. Oca nigde, a majka neumorno bdije. Lepo je bilo posmatrati kako se razvija život. Jedan par golubova se jednom nastanio kod mene. „Pomogla“ sam im da odgaje svoja dva mladunca, time što su bili ušuškani i što sam ih dobro hranila. Ti golubovi stvarno besomučno seru i paperje leti na sve strane, ali uživala sam posmatrajući njihove mlade kako se osposobljavaju za život.

Prašina na policama, podovima i po uglovima zidova je kao iscrtana mandala. Cvetna. Svakog dana se menja kad se setim da otvorim prozore, pa vetar po svom nahođenju ispremešta prašinčinu u najrazličije oblike. Mačka ne voli usisivač i ne uključujem ga jer ne želim da je sekiram. Sem toga, mački smeta da se bilo šta čisti, jer ona voli da sve miriše na nju. To podrazumeva da se ama baš ništa ne radi, osim da i ja, kao i ona, tu i tamo, vrlo, ali zaista vrlo retko zama’nem repom.

Mrzim da peglam i peglu nisam uhvatila u ruke godinama. Bezmalo desetlećima.  Osim onu starinsku na žar da bih je namestila na stočić kao ukras. Nosim stvari koje se ne gužvaju, a i one koje se zgužvaju, ne peglam ih. Mrzim da perem bilo šta na ruke. Zato i ne kupujem bilo šta što je toliko osetljivo da mora da se pere na ruke.

Volim da kuvam, ali uglavnom i ne kuvam. Povremeno. I samo brzo. Kada sam bila mlada-mlada onanisala sam satima pored šporeta i spremala kojekakve kulinarske perverzije. Bila sam vrsna kuvarica. I vrsna glupača. Sada mi je jasno da ću da budem domaćica i kuvarica posle svoje 70-te godine, osim ako tada ne budem imala mladog ljubavnika.

U međuvremenu ponešto sam i shvatila. Rešila sam da glumim gusku, tu divnu veliku belu pticu, i da upecam novog muža. Soma, mecenu i imaoca zlatne Viza kartice koji će me bezgranično i bezuslovno ovlastiti na istu. Ovaj moj obznan i pomalo nespretan izliv iskrenosti, a koji ste pročitali, neka ostane među nama i celim svetom. Ja ću ga svakako držati čvrsto među svojim nogama. Jezik za zube. Ni reč više.

18 thoughts on “Proglas udavače

  1. Ovo za peglu te skroz razumem. 🙂
    Inače, ti stari predmeti zaista umeju ba budu ukras baš, poput starih mašina za šivenje ili onih ručnih mlinova za kafu.
    Svaka čast na iskrenosti. Možda ti sređivanje kuće nije na zavidnom nivou, ali iskrenost svakako jeste.
    Guska? Guske su prelepe ptice, i malo ko ih razume. Zašto? Zato što su guske – tek i samo guske ahaha.
    Imalo bi ovde još koješta da se doda ali, kao što kažeš: “ Jezik za zube. Ni reč više..“ 🙂

    Sviđa mi se

  2. Mišljenje gomile i njena buka najčešće su samo to: MIŠLJENJE GOMILE I NJENA BUKA. A to što je buka veće, kad joj se odoli, postaje ključni dokaz da nije u pravu i da solidarnost i snaga čopora, i silini energije destrukcije izazvana samodopadljivošću i brojnošću „istih“, samo prikriva svakoliku slabost indivudualnog mišljenja, svakog od njenih „delova“. A sve, u vašem primeru, usled nedostatka pojedinačne hrabrosti da napravite razliku između ostrašćenosti u literaturi koju pišete, sa nedostatnom strasti u životu. Otud moj savet vama: POJEBITE SE (tako ćete se vratiti u normalu i upotrebiti, a ne zloupotrebiti „strast“)! Ali sad se to donosi na obe, jer pripadate istom korpusu mišljenja. Ovaj treći, i ovako nema svoje mišljenje, a sve želeći da vam se dopadne i uđe među vas.

    Sviđa mi se

  3. Pa ti si ostavio isti komentar na dva posta, ipak različita. Ništa, sad ću da kopiram svoj odgovor sa onog prethodnog, to je sekunda posla. I čoveče, što tako sebe ozbiljno shvataš? 🙂

    Pošto sam gore postavila pitanje: “Msm ono, šta tebe tačno muči???:)”, da li je kraj tvoga komentara zapravo odgovor na isto? )

    Dalje, komentar završavaš sa: “Ovaj treći, i ovako nema svoje mišljenje…”, pa to je, Buzz, paradoksalno – ako nemaš svoje mišljenje otkuda onda onoliki uvod?:)

    Dalje: autorki teksta gore nisi persirao, sada to činiš. Jesi li ti tako po prirodi nedosledan:), ili si tek smeten i rasejan…?:)

    Jebanje i strast nisu isto, složićeš se. A možda i nećeš.

    I najzad, prvi deo komentara je pretenciozno intelektualistički napisan, nedelja je sunčan dan, što bi se udubljivali u izvikane prostore😉

    Eto, bacih hint od kraja ka početku. Volim takav manir. A ti, ti mi deluješ samodopadljivo, pomalo pretenciozno ali svakako simpatično.:)

    Sviđa mi se

  4. Ne čitaš pažljivo, taj treći je Shonery, a ne ja. A ni sad vam ne persiram nego vam govorim kao „množini“. A što se tiče strasti i ostrašćenosti mislim da sam bio jasan, to nisu sinonimi, ali se često brkaju (pa sam zato i preporučio, obema, da ostrašćenost u pisanju „spustite na normalan nivo“ strašću u jebanju…probajte. Naknadno možemo da prićamo o nijansama, ali, kod vas je nedostatak jebanja očigledan, što i ovim odgovorom, koji zamagljuje vaš pogled usled apstinencije i krize usled nje, i potvrđuje). I još samo nešto: što se tiče jebanja, ono ne može biti bez strasti, bar kod muškarca jer se neće uspostaviti erekcija (izgleda da je to kod vas dve odavno zaboravljen prizor), osim ako ne radi hemija, ali to onda nije čovek (muškarac) – nego telo… A što se samodopadljivosti tiče, nemaš dovoljno argumenata da bi o tome sudila, a niko te i nije ni izabrao za VRHOVNOG SUDIJU. Ovo i jeste primer ostrašćenosti i…nije ni bitno. Ako si ti zadovoljna sobom, kao i autorka teksta, ko sam ja da vam to branim…ovog lepog dana, a i upšte. Pogotovo što, kad malo bolje prmislim, i ne vidim nikakvu svrhu.

    Sviđa mi se

  5. Ja sam pitala da li je kraj tvoga komentara zapravo odgovor, nisam izjavila da si ti taj treći, dakle, pažljivo čitaj, još pažljivije učitavaj. 🙂
    Odakle tebi ideja da ovde neko brka strast i ostrašćenost, nemaš građe za takve izjave. Razmišljam, zašto TI toliko pričaš o jebanju? Ja ga u komentarima nisam spominjala, niti insinuirala takođe.
    Da, jebanje može biti bez strasti. Ali se to tada drugačije zove i, naravno, radi. I to je onda strast. A ostrašćenost je tvoj nastup u odnosu na autorku, pa sada i mene.
    Naravno da me niko nije izabrao za vrhovnog sudiju ali ni tebe kao nekog ko će da ilustruje kvaziargumentima nečiji seksualni život ili porive. Rečju, mislim da TI dugo apstiniraš ali to nije nikakav razlog da daš sebi prava da vređaš i to krijući se u anonimi. Ajde, ostavi svoju mejl adresu, pa da vidimo o kakvim nijansama je reč. Prvi si počeo he he. 🙂

    Sviđa mi se

  6. Moramo da počnem ispočetka, da bi bilo jasnije kako ljudi upadaju u probleme.
    Prvo: moj prvi komentar je bio na blog autorke (koja usput nigde nema ni fotografiju ni imejl adresu). I moje regularno pravo da komentarišem kad već komentari postoje. Postoji i moja imejl adresa, ali ne i fotografija jer je potpuno nebitna i suvišna da ide uz komentar (neki ne misle tako pa stavljaju svoju fotografiju, verovatno i u frižider jer im nikad dosta sebe). I, autorka teksta je sasvim primereno i krajnje korektno reagovala na moj komentar (bez obzira da li joj je odgovarao i sa njim se slagala ili ne). E sad, sad se pojavljuje ničim izazvani „drveni advokat“ da mi objasni neobjašnjivo i natera me da mislim kao i ona, i stanem (valjda i fotografijom uz nju), pitajući me: “šta mene muči?“, kad sam se usudio da napišem onakav negativni (ne shvatam zašto je kad nekom preporučuješ seks to nešto negativno kad je gosn Šopenhauer, koga inače autorka teksta, za razliku od „advokatice“ jako ceni, seksu pridavaio vanredni značaj, pa (možda) čak i preterivao tvrdeći da je on u osnovi svega, svih ljudskih odnosa i događaja u životu „dvonožaca“).
    Pokušao sam da joj objasnim da me mući ostrašćenost autorke bloga u pisanju (i pretpostavio da iza toga stoji njeno utuženje strasti, seksualne dakako, u životu). E onda će „advokatica“: „Jebanje i strast nisu isto, složićeš se. A možda i nećeš”, da bi u svom narednom komentaru dosledno primetila i “poentirala”: “Razmišljam, zašto TI toliko pričaš o jebanju? Ja ga u komentarima nisam spominjala, niti insinuirala takođe” (žena sama sebe poništi, fundamentalno, u momentu zamagljene svesti).
    Baš kao i još jedna logička greška kad je rekla i održala mi “vakelu”: “Dalje, komentar završavaš sa: “Ovaj treći, i ovako nema svoje mišljenje…”, pa to je, Buzz, paradoksalno – ako nemaš svoje mišljenje otkuda onda onoliki uvod?:) A kad sam joj objasnio da je ovaj “treći” zapravo treći koji komentariše blog, rečima: “Ne čitaš pažljivo, taj treći je Shonery, a ne ja. ….E onda će naša brza, nedovoljno koncentrisana “drvena advokatica”(nedostatak koncentracije verovatno ide iz apstinencije, nastale, nadam se, sopstvenom odlukom jer je dovoljno jebozovna da u tome ne oskudeva, ukoliko može da pronađe nekog ko će, bez obzira na taj njen fizički izazov, da bude sa nekim ko poseduje višak besa i manjak koncentracije), da konstatuje: “Ja sam pitala da li je kraj tvoga komentara zapravo odgovor, nisam izjavila da si ti taj treći, dakle, pažljivo čitaj, još pažljivije učitavaj.” Da bi na kraju meni, kao muškarcu koji je rekao i NAGLASIO da jebanje ne može biti bez strasti (bar kod muškaraca jer je to osnov za njihovu erekciju), konačno natrljala nos sopstvenom nelogičnošću, citiram: “Da, jebanje može biti bez strasti. Ali se to tada drugačije zove i, naravno, radi. I to je onda strast. A ostrašćenost je tvoj nastup u odnosu na autorku, pa sada i mene.!” Mašala, zapanjen sam (mimo lepog sunčanog dana i neprikladnosti istog (kako mi je “komentatorka” preporučila) za ozbiljne teme i još ozbilnije dileme…Tipa, jebanje koje to nije i drugačije se zove. Ne, srećo, jebanje je uvek jebanje, bez obzira na motive, stil, porive…(malo si izgleda zaboravila na isto). Dakle, jebanje je uvek jebanje, sve ostalo je nadjebavanje…..
    I najzad, o mojoj apstinenciji. Hvala na pitanju, nisam u tom fazonu jer još uvek ima nežnih, lepih i pametnih žena s kojima mogu da VODIM STRASNU LJUBAV, a ne da sa njima merim veličinu njihovog i mog kurca. Njihovog, smeštenog u psihi (pa mu je samim tim veličina neograničena) i mog koji je potpuno zadovoljavajućih dimenzija i, što je još važnije – DEJSTVUJE. Srasno, ali ne i ostrašćeno.
    A sad na parove razbrojs, pa u vrstu. Ko jebe –na jednu stranu, a ko ne – na drugu. Tako ćemo se najzad i odeliti i završiti ovu polemiku. Zauvek.
    I za ovo poslednje pitanje, ovog što utrča ovako suptilno: „da li želim da vas jebem pojedinačno ili grupno“, moj odgovor je – NE. Još uvek jebem samo žene, muškarci me ne interesuju. Ni oni pravi ni oni kvazi muškarci (koji su bezuspešno mutirali od žena), s penisom (vlastitim) u mozgu, a ne sa tuđim – u međunožju.

    Sviđa mi se

  7. @Anonimni Buzz, tvoj prvi komentar na post autorke je da autorka treba da se jebe, da bi svima bilo lakše, pa i samoj autorki. A čini mi se i tebi, pošto te sve to mnogo zanima. Autorka ima samo slobodnije fotografije a takve baš nisu za gravatar, a koliko sam shvatila, voleo bi malo da zvirneš, a? Da li si želeo da mi pišeš, s obzirom da si naglasio da nema moje mejl adrese? Izgleda da ne umeš dovoljno dobro da koristiš računar, pardon me. Naravno, tvoje je pravo da komentarišeš, kao i svačije drugo. Onog trenutka kad počneš da sereš u tuđe dvorište, tu se završava tvoja sloboda. Kapiši? Autorka teksta je reagovala šaljivo na tvoj prvi komentar. Tvoj prvi komentar nema blage veze sa tim postom. Kapiši? Šta tebe u stvari žulja? Autorku teksta živo zabole ko šta misli, u suštini. Autorka je samodovoljna. Nezgodna. Vrlo. Napadaš mi ljude na mom blogu. Aloooooooo breeeeeeee?!?!?!?!? I jebo te Šopenahauer, znaš. Nemoj tu da mi citiraš kojekoga i da mi se uvlačiš u dupe. Gde si ti pročitao bilo kakav moj vrednosni sud o Šopenhaueru? Možda se pališ i na Kinsija, a?
    Tebe muči moja ostrašćenost. Lepo sam te pitala, ‘el se znamo? Pokaži osim svog velikog kurca u anonimnosti i svoja velika muda i reci ko si. Otkud ti znaš da je “drvena advokatica” dovoljno jebozovna? Znate se? Samo da ti kažem, prejebozovna je. Mmmmmmmmmmm. Slušaj ti mene, anonimni, nemoj uopšte da se trudiš da mutiš bistru vodu, jer si provaljen. Citiram tebe: “Dakle, jebanje je uvek jebanje, sve ostalo je nadjebavanje”. Molim, šta rekoste anonimni? Pa ti se ovde nadjebavaš. Ova polemika je do jaja. Zašto bi prekinuli sad kad je najlepše. Taman su se rasplamsale strasti. Čak I meni nedojebanoj počinju da cure sokovi. Znaš, ti toliko pokušavaš da nam dokažeš kako jebeš vanzemaljski i onostrano i svakako, a ja mislim da ti samo jačaš ruku desnicu na celu ovu spiku.
    Ej, pa ovo tvoje, pa velikim slovima “VODIM STRASNU LJUBAV”. Aman, čoveče, čkepi ti nisi video odavno. Znam. Volim što jebeš, ah, baš volim što jebeš “lepe, pametne i nežne žene.”
    Citiram te ponovo: “I za ovo poslednje pitanje, ovog što utrča ovako suptilno: „da li želim da vas jebem pojedinačno ili grupno“, moj odgovor je – NE. Još uvek jebem samo žene, muškarci me ne interesuju. Ni oni pravi ni oni kvazi muškarci (koji su bezuspešno mutirali od žena), s penisom (vlastitim) u mozgu, a ne sa tuđim – u međunožju.”
    Autorka bloga, tj. ja sam ti postavila pitanja. Još jednom, da ponovim. Ti želiš da me jebeš, zar ne? Želiš obe da nas jebeš, zar ne? Ej, ako je tako, reci, nemoj da se stidiš. Što bi rekli, naši smo. Do međunožja.
    I znaš, drago mi je zbog dužine tvog izlaganja, a i neka druga dužina je dobrodošla. Vidim, pale te insinuacije, mmmmmm…

    Sviđa mi se

  8. Prosto vidim svoj stan (jedino što od kućnih ljubimaca gajim samo ribice)…

    -Prisila, gde si pošla?
    – Idem u lov na muža.
    – Jesi li ponela oklagiju?
    – Jeeesam…
    (deo iz pevca Sofronija)

    Ovaj moj komentar je malo van konteksta ostalih kometara, ali valjda niko neće zameriti… 😀

    Liked by 1 person

      • Da izvineš, nisams anekom naročitom pažnjom čitao njegove komentare, a sa druge strane bole me uši… Interent je svakome dao slobodu da kenja šta god hoće, zaštićen svojom anonimnošću(ili prividom iste)…

        Sviđa mi se

  9. Evo, javio se i „vrhovni poglavica“, namazan svim bojama, zadenuo perjima koje je čitavog života skupljao, obukao svečane mokasine, zategao luk i naoštrio strele, izbrusio tomahavk i spreman je da….i pafff! Ništa se ne desi, ostade Hijavata mali indijanac. I?
    I, Hijavata, da ti kažem, kad svoj blog objaviš javno i pritom još dozvoliš komentarisanje to više nije „sranje u komšiluku“, jer stim činom otvorila – javni nužnik.
    A što se tiće tvojih komentara, uverila si me: TUCANJE TI JE POTREBNIJE NEGO IKAD. E sad, izbor je na tebi, doduše, možda si ga već i načinila izjavom (o „drvenoj advokatici, a meni upućenoj, koju pritom ne poznajem, a sudiim o njoj na osnovu njene fotografije, bar što se jebozovnosti tiče), dakle: „Otkud ti znaš da je “drvena advokatica” dovoljno jebozovna? Znate se? Samo da ti kažem, prejebozovna je. Mmmmmmmmmmm.“. Pa, eto jednim udarcem možete rešiti vaše probleme izazvane prisilnim „CELIBATOM“. Navalite jedna na drugu, što pre!

    Sviđa mi se

  10. I da dopunim: AUTORKA BLOGA NIJE SEBI „SAMODOVOLJNA“ KAKO TVRDI U ODGOVORU MENI (a i uopšte), JER DA JESTE NE BI SE EKSPONIRALA PREKO BLOGA. VIŠE MI JE U FAZONU: KAD NEMAM ONO ŠTO VOLIM, ONDA VOLIM ONO ŠTO IMAM. A KAD TO PREDUGO TRAJE (pa još dodatno bude frustrirano krizom izazvanom iznuđenim „CELIBATOM“), ONDA TO SKRIVENO NEZADOVOLJSTVO NUŽNO VODI U MIZANTROPIJU UZ, MANTRU: „UH, ŠTO VOLIM DA MRZIMA!!!“

    Sviđa mi se

  11. A što se tiče sranja u mom dvorištu, dozvoljeno je samo blogerki i to u krajnjoj (i velikoj) nuždi. „Drvena advokatica“ je tajno (nepozvano) preskočila moju ogradu i dobila po guzi. Ajd’ sad, treba nešto i da se radi. Konkretno (ne desnicom, levoruk sam, a kad mi je do desnice, koristim tuđe ne moju).
    I da te podsetim, ne bih da zvirnem u tvoje fotografije (na njima nema ničeg što već u životu do sad nisam video), a i ne bih da vas jebem (zašto bih baš vas kad vas je toliko……), a i zbog toga što “ Hvala na pitanju, nisam u tom fazonu jer još uvek ima nežnih, lepih i pametnih žena s kojima mogu da VODIM STRASNU LJUBAV, a ne da sa njima merim veličinu njihovog i mog kurca. Njihovog, smeštenog u psihi (pa mu je samim tim veličina neograničena) i mog koji je potpuno zadovoljavajućih dimenzija i, što je još važnije – DEJSTVUJE. Srasno, ali ne i ostrašćeno.“

    Sviđa mi se

  12. Ma, Shonery je u ovoj priči potpuno nebitan tip (osim kad ga pozivate kao pojačanje jer vam se divi pa vam je samim tim potreban, za razliku od onih koji se s vama ne slažu pa ih smatrate neprijateljima i pucate na njih iz svih oružja, što, jeli, potvrđuje blogerkinu SAMODOVOLJNOST). On ima problem s ušima i s dilemom da li da se izvinI ili izvinE….Koji, pritom, ne može ni sebi da se UPUCA, a kamoli vas dve da POTUCA.

    I sad, stvarno, ovo je KRAJ. Uživajte u grupnom…..celibatu.

    Sviđa mi se

  13. @Anonimni Buzz, toliko si mi dobrih hintova nabacio. Da sam muško, rekla bih ti, ljubi te brat u kurac. Ali nisam i ne mogu to da ti kažem. Ni da ti pokažem. Okej, brate, seri, radi šta god ti drago u mom javnom nužniku. Dijagnozu si mi postavio. Jasna mi je tvoja žeđ za uvažavanjem. Nikakav problem nije. Moj mejl imaš. Naravno, da odgovoriš ne smeš. Jer, ti si došao da sereš pred publikom. Okej, to te pali. Razni smo ljudi. Uživaj. I uživaj u mom pisanju. Znam da ti se sviđa. Kao i ja što ti se sviđam. :*

    Sviđa mi se

  14. @Anonimni Buzz, odlično pišeš. Zaista. Kao da prepoznajem tvoj stil pisanja – odnekud. Tvoje pisanje je toliko dobro da treba da otvoriš svoj blog. Gre’ota je da tvoji biseri budu samo u komentarima. To treba da se čita. Naveliko. Naširoko. Otvori ga, brate. Pošalji link. Da ti dođem u goste. Da ti dođemo u goste. Da uzvratim/o posete. Mora da se pravi ravnoteža. Prirodna.
    P. S. Nego, znaš, čini mi se da nisi baš toliko inteligentan koliko misliš da jesi. Jer, ima ono nešto što se zove komentarisanje napisanog članka, a ja to nigde nisam videla u tvojim komentarima. Ti analiziraš sve sem napisanog, doktore, doktore. Dakle, dragi, poznajemo se, ipak. Kiss

    Sviđa mi se

Ostavite odgovor

