Čil aut #1

0-02-05-68ce93a23172bf047c445e467ce4ac0cc284b61e4b389573c87f5d76bf1339d6_full

Neofašizam u Srbiji

(…)U savremenoj Srbiji fašizam je rasprostranjena i politički prihvatljiva i u srpskom društvu etablirana pojava koja se ispoljava u formi ekstremnog oblika nacionalizma podcrtanog despotizmom i prijemčivim fanatizmom koji se u Srbiji, kao multietničkoj sredini, manifestuje kroz etničku, rasnu, versku, a u poslednje vreme sve više i kroz političku i seksualnu netoleranciju. U tu svrhu, veliki broj društvenih činilaca, neretko i sama država, sistematski i metodično nastoje da relativizuju kako srpski fašizam kroz istoriju, tako i egzistirajuće modernizovane i preobučene nove političke i parapolitičke pokrete i grupe koji se na osnovu svojih reči i (ne)dela mogu svrstati u fašističke.(…)
[Izvor]

4 thoughts on “Čil aut #1

    • @Pixele, pa onda može da se doda npr. za početak o neofašizmu u Hrvatskoj, s obzirom da je SH odrednica. Nijedan establišment nije imun na to. Manje ili više prikriveno. Uostalom, EU vrvi od neofašista, pogotovo u državama koje su nekadašnje kolonijalne sile.

      Sviđa mi se

      • Da, upravo sam to i mislio kad sam napisao komentar, mada, moram da priznam, nisam baš vičan sa wikipedijom. Mislio sam da se SH odnosi na jezičko govorno područje, a s obzirom da je odrednica, sve je jasno. Mislim da bi reakcija na tekst sa naše strane trebala biti bar jednaka akciji sa njihove.

        Liked by 1 person

      • @Pixele, i ja mislim da se odnosi na govorno područje, kao srpsko-hrvatski jezik, pa sam zato upotrebila tu reč – odrednica. Pa vidi, ima tu materijala. Kako za Hrvatsku, tako i za brojne druge države. Ali, Wikipedia i nije baš pouzdan izvor informacija. Samo moje mišljenje.

        Liked by 1 person

Ostavite odgovor

