Crtice #51

Slušala sam danas emisiju na Radio Beogradu 2 gde je jedan čika pričao o maternjem jeziku i kako se zdušno radi na tome da se broj časova maternjeg jezika svede na najmanju moguću meru. Pošto sam cepidlaka, primetila sam da mi je zadalo glavobolju to što ne samo ovom prilikom, već je to učestala pojava, ako hoću da razumem o čemu se zapravo govori, moram da otvorim „Leksikon stranih reči i izraza“ i da sve jezičke nedoumice razjasnim tj. da reči sa latinskog i grčkog prevedem na srpski jezik. Ili da se izrazim svojim rečima – koncizno, problem edukacije juvenilne generacije je eror i horor institucionalne kategorije i kao produkt sistemskog somnabulizma kreira permanentne negativne konsekvence za naciju, kako u domicilu tako i u dijaspori. Sad vam je sve jasno.

* * *

„Ukoliko želiš da koristiš internet pošalji DA na 3282 i za samo 30 RSD aktiviraj dodatak Dan interneta uz koji dobijaš 50 MB do kraja dana“. Danas i do sad tri puta sam rekla: „Da, da, da.“ Zahvaljujem se V-Online što je onemogućila isporuku kućnog interneta na današnji, ne sudbinski, ali izborni dan. Žao mi je što nemaju Tviter nalog da im se i neposredno zahvalim. Ipak, razumem da to ima svojih razloga, naročito zbog toga što je ovaj kraj već decenijama tvrdo radikalsko uporište odnosno sada uporište SNS. U 16.49 V-Online se izvinila zbog neprijatnosti cirkularnom telefonskom porukom. Baš uviđavno. Da im odgovorim, nemoguće je, jer je to onaj skriveni broj.

* * *

Razmišljam da otpratim Beograd 202 sa Tvitera, jer mnogo smaraju sa onim njihovim duelima i glasanjima za pesme. Pa bre poslednji put sam glasala za Hit godine kad sam imala 12 godina.

* * *

Dopada mi se što su papirići za glasanje na predsedničkim izborima u nežnoj, rezedoj, prolećnoj, lepršavoj, ženstvenoj boji. To ipak budi neke prijatne emocije u čoveku. Kao neki vid psihoterapije bojama. Inače se rezedo boja (jer je u osnovi zelena) vezuje za srčanu čakru. Stoga imamo 2 situacije: 1. one sa blokiranom srčanom čakrom i 2. one sa čakrom koja radi kako treba. Ako je suditi po tome da ljudi glasaju kako im na srcu leži, biće zanimljivo gledati šta se dešava nakon 20 časova. Zanima me kakve komentare ljudi ispisuju i kakve karakondžule crtaju na „važećim“ glasačkim listićima. Nešto kao lakmus test stanja svesti i imanja/nemanja smisla za šalu. To mi je da se razonodim, a inače me ne zabavlja zvanična statistika potpune nesrazmere broja ljudi s pravom glasa, uzevši u obzir da se broj stanovnika stalno smanjuje i da jasno može da se sagleda iz godine u godinu koji je to prosečan broj ljudi u korist mrtvih. Da l’ glasaju i mrtvi? Da l’ i oni koji nikada nisu živeli ovde? Da l’ glasaju i deca? Ko će ga znati?!

P. S. Naravno, istog trenutka kada sam pritisla „objavi“, a prethodno se omacivši kucajući sve ovo na sm(a)rt telefonu, povampirio se kućni wi-fi. Ako, bar sam razbila maler. Možda?

4 thoughts on “Crtice #51

Ostavite odgovor

