Banane

Mnogo volim da jedem banane. Čitala sam da su višestruko korisne. Pre svega, zbog magnezijuma koje imaju u sebi. Zbog toga me sve ređe hvataju grčevi u listovima nogu.

Banane me podsećaju na egzotična mesta o kojima svakodnevno maštam. Sanjarim da sedim pod ogromnim stablima i listovima banana, kad odjednom – tras, padne mi čitav grozd zrelih banana u krilo.

Kad idem u zoološki vrt uvek nosim banane da hranim majmune. Nedavno sam bila tamo, porodično, sa decom i mužem. Moj mili suprug je samo huktao, što stalno radi, te ovo, te ono mu smeta i sve je uzdizao samog sebe – kako je najpametniji, najbolji, a ja, normalno, glupa i ništa ne znam. Drvio je i drvio, a meni je izlazila para na uši i došlo mi je da mu odbrusim: „Majmune jedan, hoćeš li već jednom da začepiš ta tvoja pogana usta?!“

Međutim, dosetila sam se da sam žensko i da treba da budem mudra. Hitro sam izvadila grozd banana iz tašne. Odvojila sam jednu bananu, oljuštila je, slatko se smešila i mahala njom pred muževljevim nosem. Coktala sam, tepala mu, kreveljila se, kao sa našim petogodišnjim blizancima i polušapatom sam mu govorila: „Maco moja mala, ‘ajde ljubi te tvoja kuca, uzmi jedan griz, slatka je ko med…“ Polako je otvarao čeljusti, a ja sam mu mic po mic uguravala bananu, sve dok mu nisam zapušila usta. Slatko ju je pojeo, kao beba, i tako namiren zaboravio je i o čemu je “držao slovo”. Posmatrala sam ga i jasno sam videla – sad je potpuno drugi čovek.

Deca su jurišala naokolo pa su navalila da skaču po Samijevom spomeniku. Moj dragi, sa uvek spremnim fotoaparatom, zamolio je prolaznika da nas slika sa Samijem.

Dok žvaćem poslednji zalogaj banane i s ljubavlju posmatram porodične fotografije shvatam da je moj muž isti Sami. Dobro je, naša deca ne vole da jedu banane.

19 thoughts on “Banane

Ostavite odgovor

