Čil aut #3

„E super, imate lukovinu.“

„To je od mog luka. Od jesenas. Imam 10 redova luka. Ovaj mlad što vidiš i to je moj, neprskan (over my dead body). Nije to srebrnjak. Kakav crni srebrnjak. Srebrnjak je iz Kine. I žilav je. Ovaj moj, to ti je iz pravih lukovica. To je naš domaći. Njega stavljam i u pasulj. Ovaj ovde pasulj je isto moj. Od prošle godine. Normalno da košta više od onog iz Maksija. To je domaći, a ne neki tamo iz Kine. Ne stavljam ništa od začina kad kuvam pasulj. Samo začin C. Te travke i to, ništa. Tako se kuva pravi domaći pasulj. Obavezno potapam uveče. To iznad što vidiš, te listove, to je žalfija. Osušena. I nju prodajem. Pre dva meseca me je nažuljala proteza. Onda nisam nosila protezu ni preko dana. Ispirala sam usta sa žalfijom. Ko rukom odnešeno za dve nedelje. Ove galete su isto moje. Posle ću da kupim 10 kila šećera. Pravim kolače. Ako dođeš sutra možeš da kupiš kolače. I kokice. One su isto posne. Farbam 80-90 jaja. Do 100. Moji jedu jaja ko ludi. Sin to voli ujutru sa nečim mesnatim. Sa slaninicom. Ne mora da bude samo slanina. Može i suvo meso. Kaže: ‘Mama, ’aj’ umuti ona tvoja jaja.’ Tako on to pre posla. Mora da ga ‘drži’ tokom dana. Imam i tri trešnje. To su one naše domaće. Šarene. Malo žute, malo roze. Nisu one tako velike ko ove kalemljene. Ne prskam. Ne krečim drvo. Dobro, prskam ih, kad se otvori cvet i onda ništa. Jabuke isto. Al’ zato imaju crve. To nije ni delišes, ni ajdara, nešto između. Delišes ne valja, brzo mu se smežura koža. I samo da znaš (digla kažiprst i maše), prava domaćica skuplja ljuske od luka čitave godine. Da ima za Uskrs da oboji jaja.“

„E jebiga…“

16 thoughts on “Čil aut #3

  1. E, bako, imaš kakav domaći recept da razmenimo, ja kuvam tože (to ti je takodje,al’ na slovenačkom, tek da vidiš da sam poliglavota)… da imam vremena za sve što bi steo, otvorio bih i blog sa receptima, samo mojim, originalnim, koji nisu ništa što se već ne može naći na netu… al’ ja to izmešo… ma videćeš jednom, pa ako ti se svidi na oko možda i probaš ukus, a njami je sve što spremam veruj mi… inače, ponajviše…

    Liked by 1 person

    • E, deko, kako ne. 🙂 Onolike recepte da razmenimo. Ko zna, sve je moguće. Zar i ti recepti ne mogu da budu „skovani“ na različite načine. Možda u tebi čuči matori Džejmi Oliver, koji još nije mator. 🙂 Juče sam probala neki k’ompir što je „po Džejmiju“. Pa sad ne znam, ima, ima tih finesa, al’ nešto mi se čini da je ipak krompir od jeseni malo „preležao“, paaaaaa…
      Verujem ti. A volela bih da probam ono što ti spremaš. Što kaže, na oko je na oko, al’ dok guša to ne kuša… eeeeeee… i onda kako kaže duša. 🙂

      Sviđa mi se

  2. Umal’ zaboravi… inače, kad ne kuvam, ne jedem i ne skupljam recepti – gajim cveće 🙂 a muško sam majke mi, skroz, glavom i bez brade… a kako sam ovi dana i nešto dokon, možda ja krenem i na pijac da zaradim koji dinar, a jok samo da trošim, tako mi ti dade ideju sovizim… a od intraneta i vako nemam neke vajde 😦

    Liked by 1 person

    • Lepo je to što gajiš cveće. Znaš ti kako je cveće muzikalno. Kad mu zapevaš i za pojas zadeneš. 🙂 To da si muško, verujem ti. No, ne bih sada i ovde o tome, da ne bude da sam tamo neka provokatorka. 🙂 Od pijaca sve i počinje. To je esencija tržišne ekonomije. 🙂 A ovo si u pravu skroz, od ove „mreže“ i đav’li beže. Ko li je to sve samo smislio i podvalio? 🙂

      Sviđa mi se

Ostavite odgovor

