Praznik rada

„Gospođo, nažalost, kod vašeg supruga se očitavaju još samo sporadične moždane funkcije“, objašnjavao je lekar. „On više nije među nama. Morate brzo da odlučite o donaciji organa. Pogotovo o srcu. Srce ovakvog čoveka dobro bi koristilo nekom mladom čoveku.“

Čujem ovog majmuna u belom šta govori. Ali ja ne mogu da govorim. Ne mogu ni usta da otvorim. Vidim svoju ženu, uplakanu, razmišlja da li da dopusti da me isključe sa aparata, da raskomadaju moje telo i uzmu šta im treba.

Ležim u nekom praznom blatnjavom bazenu, tu i tamo pomislim na Boga: „O, Bože, da si tu, pa da napuniš ovu rupu zlatom i dijamantima.“ Najednom prolomi se čudan zvuk, osvetla nebo zaslepljujućom belinom, te se ukaza zapušteni krezavi bradonja: „Sine, danas je 1. maj, a šta ti radiš, sviraš da ne kažem čemu, zajebavaš se?“ Kunem vam se, taj što se pojavio, isti je ja. Da l’ sam to ja na nebu? Ili ležim u tom bazenu? Ništa mi nije jasno. Osećam svoje telo, valjda to znači da sam još uvek živ.

Čovek u crnom zapeva, svi ridaju, pune mi usta zemljom, nigde ni zlata ni dijamanata. Samo pladnjevi prasećeg pečenja. I mnogo vina. Kažu: pokojnik je to voleo da pojede i popije. E moj Bože. Srce moje oteto.

„Nikada te nećemo prežaliti, mili naš T. L. Kažu da si ti zvanično prvi čovek na Balkanu za koga se višesmisleno sumnja da je preminuo od posledica Karoshi sindroma*. Sunce prvo izlazi na Istoku. Bio si veliki pregalac, veliki radnik, ostavio si svoju umor(e)nu dušu na fabričkoj traci. Ti si naš heroj. Naš ratnik. Mada, više bismo voleli da si bio dezerter. Slava ti.“

srpskipentagon

Srpski pentagon

__________________________

*Karoshi sindrom je pojam kojim se označava ekstremni negativni stres i izgaranje na poslu koje rezultira iznenadnom smrti, a što se povezuje sa prekomernim radom, komplikovanim i previsokim zahtevima koji se postavljaju radniku i izostankom adekvatne socijalne podrške, a često se povezuje i sa sindromom mobinga.

Karōshi (jap. Kah = previše + roe = rad + she = smrt) je fenomen koji opisuje sindrom iznenadne smrti usled insuficijencije srčane funkcije, subarahnoidalnog krvarenja (pojednostavljeno: pucanje krvnih sudova u mozgu) ili suicida, a bez prethodnih upadljivih znakova bolesti.

[Izvor: Koić, Poredoš-Lavor: Ekstremni primjer izgaranja na poslu – sindrom karoshi]

 

6 thoughts on “Praznik rada

Ostavite odgovor

