Vreme

Stalno se ponavlja – stalno čujem tu jednu rečenicu, te dve reči – od mnogih ljudi – NEMAM VREMENA! Da li mi uopšte ne-imamo vreme? Da li vreme ima nas? Da li nas poseduje? „Hoću da budem gospodar svog vremena?“ Gospodar? Zar je sve vreme tvoje?

Kada i kako to ljudi (pro)cenjuju da za nešto jeste i da za nešto nije vreme? Sećam se, kada sam bila klinka, mnoga pitanja koja sam upućivala roditeljima su dobijala odgovor: „Nije sad vreme za to!“ Kako su oni to uopšte znali? Da li su znali? Zapravo, nisu znali i nisu umeli da mi odgovore. Mogli su tako da kažu, da sjašu sa pijedestala. Rekli su mi, u stvari: „Nemamo vremena za tebe!“ Da, tako je!

Sigurna sam da danas čujem isto to od drugih ljudi koji nemaju vremena. Ne zameram im. Samo želim da prvo pronađu vreme za sebe. Vreme koje mi je dato u ovom poretku nije samo moje vreme, već prilika za plodotvorna delovanja. Za dela. Dela, a ne (samo) reči! U skladu…

U samrtnome trenu, u nesvesnom stanju, kada stanu skazaljke ovozemaljskog časovnika, zasijaće poslednja funkcija moždanog talasa…

„Jesam li volela?“

„Jesam li bila voljena?“

„Jesam li gladne nahranila?“

I to je to.

20 thoughts on “Vreme

  1. Ljudska bića čine čudnovatu faunu i floru. Iz daleka, ona izgledaju nevažna; izbliza, često izgledaju ružna i zlobna. Više nego išta drugo njima je potrebno da ih okružuje dovoljno prostora – prostora, čak više nego vremena.

    Henry Miller – Rakova obratnica

    😦

    Liked by 1 person

  2. “Сат служи да се мере закашњења. Сат се такође квари, као што кола губе уље, сат губи време.“ Рече Сепулведа, а ми кваримо и губимо наше време све до тог самртног трена кад бисмо радо све казаљке вратили. Браво за текст! 🙂

    Liked by 1 person

  3. Uzalud sve vreme ovog sveta ako nismo u svakom trenutku svesni sebe. Naravno, do poslednje funkcije moždanog talasa. Ubeđen sam u to da treba živeti u svakom trenutku i za svaki trenutak. I ma koliko svet ili život bio predstavljan kao spektar boja i šaren, sa ćitavim spektrom mogućnosti i izbora, od samog početka pa sve do kraja je dvobojan, crno-beli, ili bipolaran.
    Ja želim ovakav život, ili ja ne želim ovakav život, sada, u ovom trenutku, potpuno svestan sebe – donosim odluku.

    Odličan post.
    Pozdrav! 🙂

    Liked by 2 people

  4. Slažem se s drugima, odličan post. Mogao bih sad opaliti neku filozofsku o vremenu, ali mi se ne da 😀 Oprosti mi 🙂 Vrijeme je nešto što neumitno curi i treba ga iskoristiti, biti svjestan sebe i živjeti svaki trenutak jer nikad ne znaš koliko je pijeska ostalo u tvom pješčanom satu. Gle, ipak nešto izfilozofirah 🙂

    Liked by 1 person

  5. Nemamo vreme i vreme nema nas, prepusteni smo toj fantaziji o vremenu da bi skockali sate, dane i godine u zivot, u nesto sto mozemo sutra- nekad predstavljati sopstvenom kolekcijom trenutaka.
    Ali cemo uprkos svemu govoriti da “ nemamo vremena“ u nedostatku boljeg izgovora.
    Odlican tekst!

    Liked by 1 person

  6. Povratni ping: Pogibeljno | babeidede

  7. Povratni ping: Izdajnici | babeidede

Ostavite odgovor

