ReVerse

Macan je nosio drvene gajbice. Ukrala sam mu osmeh i: „Evo, mala, završavam sa poslom“. Mala, da, to sam već čula. Od jednog koji je zaboravio i na dug i na drug. Dug oprostila pre neki dan. Druga zaboravila. I on mene. Drug se javio nakon što sam ovo napisala, pre nekoliko sati. Uopšte nije dobro. Dužan i ružan i pobegao u šumu pred potpuno rasprsnuće. Nažalost. Mala, to sam već čula od jedne koja mi je bila sestra. Sestru zaboravila. I ona mene. Nešto mi nije dobar sled. Da oprostim, da zaboravim. Da ne zaboravim. Da oprostim. Sad da vidim kako ću sa sestrom. Okej, da pokušam opet i da pojedem G ako moram. Ionako nije prvi put. Samo hrabro.

* * *

Oko 20 časova pale su. Komada 3. Rasule se. Snop nije ni postojao. Samo rastur. Jedan unosi razdor. Jer jedna je prva pala, a dve potom. U deliću sekunde.

Otišla je zmija šarka!
Da li je to bila varka?
Sad smo tim? – misli – Nojeva barka?

„Bože, daj mi razum i duševni spokoj, da prihvatim ono što ne mogu da promenim, hrabrosti da promenim ono što mogu i mudrosti da razlikujem jedno od drugog. Da bude volja Tvoja, a ne moja. Amin!“

* * *

U ogledalu vidim Al Paćina u filmu Insomnia. Poremećen ritam spavanja. Afektivna napetost. Pojačani alfa talasi. Nauka kaže: otvorena svesnost. Lekari, naravno, da je to poremećaj. Ujednačen šum vetra. Veštačke svežine. Iz klime. Zašto ne voliš tu poremećenu toplotu? Zašto ne voliš da ti zažareno sunce dubi mozak i sipa magmu u glavu? Zašto si u fazonu Kamijevog Stranca? Zar nisi i pre verovao/la da ima tu nečega – da je zlo pod suncem? Kao što je i Poaro primetio.

* * *

Zvone crkvena zvona. Ne dube mi mozak. Opet, nekako je stidljiv zvuk. Nije raskošan. Malo je i raštimovan. Videla sam popu pre nekoliko dana. U kafani. Sa dva pomoćnika. Svi su gistro intelekt. Nabacio cirka 20 kg žive vage. Živi ljudi, šta će, verovatno skupili pare od za daće. On ko rasan nerast, a pomoćnici ko Jehovini svedoci. I sve u rukavicama svilenim. Olajavaju parohiju, av, av, av. I ljudske slabosti. Sa „nebeskih“ visina. Smirenim glasovima. Sugestivnim.

* * *

Videla sam i onog macana što mi se pre sviđao. Gistro i ja njemu. Pitam se šta mi se sviđalo osim ideje da mi se sviđa. Mislim, ja sam njemu bila – kul. Hladna? U bukvalnom prevodu. U prenesenom smislu – postoji i naučna studija o tome. U kulturološkom, kad si kul onda si do jaja. Privlačan. Poželjan. On meni? Ne mogu to da strpam u jednu reč. Ili da. Hemija! Zbog konjunkcije (odlazeće) njegove Venere i Jupitera sa mojim Uranom. Legao mi je u sedmo polje. Blesak rastuće privlačnosti. A ni po čemu nije poseban, osim možda po najgrubljem testu koji mi je ikada iko pustio da bi se uverio u – šta? Ne, prijatelju, to nije bilo u redu. Nosio si rupu u srcu tada. Ogromnu. Bol ti je zadala druga mačka. A ti si bio vesnik bola i jada. Zato hvala ti zbog tog testa. Oduvao si samog sebe i meni dao mene. Ja sad duvam i vraćam tebi tebe. Zbog sebe, zbog tebe. Zbog tebe, zbog sebe.

4 thoughts on “ReVerse

  1. 4-5 čitanja do pred zoru i od jutros isto toliko… Sve sa izrazom lica Al Paćina iz filma Insomnia… Kakav je to mamac, od čega je lepak? Valjda ovo, što me tako intrigira i o čemu bih pogledao film ali niko neće da snimi takav: “A zašto kad ni po čemu nije poseban, osim možda po najgrubljem testu koji mi je ikada iko pustio da bi se uverio u – šta?“

    Rasčivijaće tebe Bili, ja ti kažem… Mada ne znam šta posle, ali neću ni da mislim o posle. Zadovoljstvo kad se nešto rasčivija je intenzivno, snažno, ali kratko traje i posle ne ostane ništa.Ali sam proces rasčivijavanja je pravo sladostrašće. Ne uživa Poaro kada reši slučaj, već dok ga rešava. Dok rasčivijava splet zamršenih događaja koji se na kraju ispostave da su samo na izgled bili zamršeni… a sve je u stvari tako kristalno jasno i jednostavno. Samo deluje zamršeno od nastanka zapleta pa dok se ono intrigantno ne rasčivija… pa šta god posle rasčivijavanja ostalo…

    Znam da pišeš za sebe pre svega, ali moraš računati da ovakve stvari čitaju i fanatici, za koje je svako čitanje tvojih tekstova pravi mali Poaro izazov. Hajmo sad HK i deseti put, polako, slovo po slovo; vodi računa o skrivenim detaljima koji su samo na izgled skriveni… Rasčivijaće Poaro i ovaj tekst, kad mu je već toliko stalo… Bili, Bili… Bili piton, kakav Poaro… Iskopaće tebe Bili, ja ti kažem… taj filmski scenaio koji se krije negde u ovim kratkim, samo naizgled zamršenim zapisima…

    Liked by 1 person

Ostavite odgovor

