Gromada

„Ovi današnji stihoklepci su umišljeni i nezahvalni. Naprosto mi dođe da spalim sve ove rukopise“, šištao je urednik izdanja Nove pesničke gromade.

„Gospodine Fransoa, pošla bih kući, ako se vi slažete“, slegnutih ramena i pognute glave tiho je prozborila sekretarica.

„Naravno, Mari, možda sam vas i previše zadržao. Doduše tek je ponoć, a vi ste moja desna ruka i moj oslonac. Trebalo je pročitati sve te kvaziumetničke budalaštine i napraviti uži izbor. Lektorisati njihovu nepismenost i glupost. Bog će vam platiti za sve, dobra moja. Bog! Ta mi smo samo njegove privremene sluge“, pobedonosno je kliktao Fransoa poput Napolena, pompezno nazdravljući nevidljivoj publici uz sedmu čašu konjaka iz doba pre francuske revolucije i kubansku cigaru koju mu je, prema sopstvenim tvrdnjama, Fidel lično darovao.

„Hvala vam, gospodine, vrlo ste ljubazni. No, ipak, Bog iako je prisutan svuda pa i u malim stvarima, ne može da mi plati račun u piljarnici“, skrušeno je govorila Mari.

„Mari, malodušnost je odvratna osobina. Zar mislite da mi je lako“, već iskolačenih i zakrvavljenih očiju, „da usred ove gomile papirčina, koji me guše, jedem jastoga u sosu od belih tartufa! Zar da mi presedne svaki zalogaj zbog vaše kuknjave! Stidite se! Nema hleba, pa šta? Jedite kolače. Pametna je bila Marija Antoaneta. Marš iz kancelarije!“

Mari je bila žena pogrešnog kova, vaspitana da se ne suprotstavlja, da se ne zauzima za sebe, da trpi, ali krik stomaka je bio glasniji od svake loše ukorenjene navike ponešene iz ne baš lepog detinjstva. Ključala su joj creva ko iskeženi Fransoovi vampirski zubi koji joj sisaju krv bezmalo dva desetleća. Omamljena malokrvnošću i glađu, konačno je zaurlala:

„Ta vi ste kreten, obični kreten, gospodine Fransoa. Vi ste matoro sebično đubre!“, po prvi put je naglas čula snagu svojih osećanja, davno odbačena Mari.

„Mari, nisam očekivao tako nešto od vas. Zar niste to mogli lepo da mi saopštite? Čemu tako grube reči“, najednom se pripitomio urednik.

„Dosta je bilo, Fransoa. Dosta! Služim vašim hirovima, vašim bolesnim remiscencijama na nikad ostvareno pesništvo. Je l’ vam ceo svet kriv što nemate talenta i što pljujete po svima i po svakome? Je l’ vam čitava planeta smeta? Sve vam smeta, Fransoa. Pogledajte se na šta ličite. Ta vas nijedna žena ne bi dotakla ni motkom od dva metra. Svi ti vaši albino beluški kavijari i kojekakve otmene poslastice sa svih strana sveta, jeste li nahranili nešto više od svoje pozadine?“, Mari je grmela po prvi put u svom životu.

„Mari, dobra moja Mari, ni vi me ne volite“, zavapio je Fransoa. „Mislio sam da se lepo slažemo i da smo idealan tim, baš kao što je i moja upokojena majka verovala u to. Setite se samo njenih roze puslica u providnim japanskim salvetama koje sam svakog ponedeljka donosio na posao. Ne idite, Mari, ne idite, promeniću se. Postaću drugi čovek“, ridao je i klečao Fransoa na jednom kolenu, i grčevito stezao Mari za ruku.

„Gadite mi se, Fransoa. Gadite mi se. Vi, bezosećajni čoveče. Gadite mi se!“, istrgla je svoju ruku iz njegove. „Poklanjam vam pesmu jednu, dragi Fransoa. Pamtite me po pesmi ovoj…“

Ljubi ga majka

Hvala praznini na odstojanju,
Sazdanoj o tuzi i bolu!
Il’ crkni, il’ služi svetu!
Truleži ljubav je u postojanju.

Dobro si dužebrišni prokletniče?
Dobro si slepi i prvoglupi?
Dobro si ograničeni i tupi?
Dobro si prinudni ratniče?

Gde si odraslo mamino zlato?
Progviri ispod majčine suknje,
Preseci pupčanu vrpcu,
Obmotala ti se oko vrata!

Zavitlaj dvoseklom sekirom,
Odrubi sebi glupu glavu,
Ispeci je u maminom tiganju,
Podari mi je na panju!

19 thoughts on “Gromada

  1. Povratni ping: Jednu ljubav imam | babeidede

Ostavite odgovor

