Zavidim vs. Zadivim

U određenom trenutku neko je nekakav, neko čini nešto, neko ima nešto, neko je negde, neko je s nekim, a to sve neko i nešto u drugome namesto da izaziva divljenje, to izaziva zavist.

Dakle, ne – zavidim ti na tome, već zadivim se tobom. Divim ti se na tome. Ja se tebi divim, ti se meni diviš. Ako ja tebi zavidim i ti meni zavidiš. A zavist je bolest teška i zarazna. Razarujuća i proždiruća. Zavist je kao Levijatan. U zavisti čovek je nesvestan koliko zapravo očajava. Jedna uninija rađa drugu, jedna domina ruši čitav sled.

Divim ti se što si obdaren brojnim vrlinama. Divim se tvojim nedostacima jer baš oni mi pomažu da jasno vidim sve tvoje vrline. Divim ti se što u ovom trenutku činiš neke ugodne stvari i volela bih da sam sada sa tobom, da to radimo zajedno. Divim ti se što svakog jutra ustaješ u cik zore i služiš svetu. Divim ti se što noću radiš a tako ti je potreban noćni san. Divim ti se. Ne zavidim ti ni na čemu. Ne zavidim nikome. Divim se svakom čoveku koji istrajava u svakodnevnom životu i ima u umu i u srcu da je svaka radost, baš kao i svaka muka, prolazna. Sve je prolazno. Mi smo samo prolaznici. Divim se svakom čoveku koga srećem na svom putu. Divim se životu. Divim se prirodi i u njoj biljnom i životinjskom svetu. Divim se stvaralaštvu. Divim se Bogu.

A od dragog kolege prava dopuna 🙂 Hvala ti još jednom što si tu!

Magičar 21. juna 2017. u 22:20 reče:

Jedino što mi se čini da nisi spomenula je da je Ja (Ego) iluzija… premda najdraža od svih i da, barem u teroijskom smislu, zavist nema utemeljenja. Bog živi kroz nas. 🙂

4 thoughts on “Zavidim vs. Zadivim

Ostavite odgovor

