Nedavno sam poslala mejl mobilnom operatoru, kad sam opazila da nemam mogućnost da „vučem“ internet koji mi je sledovao skidanjem kredita sa pripejd broja u okviru „sjajne“ i „vrlo povoljne“ Moje ponude za 7 dana. Svačije, zapravo, jer druge nema ako korisnik hoće da poziva brojeve iz drugih mreža, uključujući i fiksnu telefoniju. Ljubazan automatski odgovor sa servera mi je napisao da povratnu informaciju mogu da očekujem u roku od 48 sati, ukoliko je radni dan ili čak 72 časa kada to uključuje i dane vikenda, a takav tajming je bio. Opazim u tom odgovoru da postoji mogućnost ćaskanja uživo (live chat). Iskopiram taj zvanični dopis iz mejla i upustim se u vode ćaskanja sa operatorom. Naravno, dečko mi se odmah obratio na ti i onako opušteno ćaska, kao da se znamo od obdaništa. Dobro, rekoh, ’ajde, i to pripada kategoriji poslovne dresure – opušteno samo. A to ima i razoružavajući karakter. „Problem“ je bio u tome što očito „pametan“ telefon treba povremeno restartovati, jer se kao i svaka mašina tu i tamo zaglupi. Usput sam nabacila da bi bilo dobro da se „otvore“ za „tailor made“ pakete, ako hoće da zadrže postojeće i privuku nove postpejd korisnike. Tu je bilo i onih rečenica koje su bukvalno preuzete i prevedene sa engleskog – tu smo za vas, šta god vam treba. Baš šta god?! Divno smo se išćaskali.
Nije prošlo nekoliko dana, zvoni mi telefon, vidim poziv stiže iz korisničkog centra. Odmah su me pitali šta bi mi odgovaralo da pređem na postpejd. Skromno sam odgovorila: „Da platim što manje a da dobijem što više.“ Devojka je „ispipala“ moje korisničke navike (iako oni raspolažu svim podacima, je li), dakle, šta preferiram. Ko iz topa sam izjavila, da imam mnoooooogoooo minuta ka svim mrežama. Sve ostalo je u drugom planu. Naravno, i neku pristojnu bajtažu za internet. Dok ona nudi usluge, gledam njihov sajt. Izvukla je jednu od standardnih ponuda, ali uz varijantu da 6 meseci plaćam uslugu nižu za 50%, a narednih godinu i po dana da mi račun bude umanjen za 25%. Sve to podrazumeva i potpisivanje dvogodišnjeg ugovora. Kad je završila, pitala sam – kada će da počnu da od tih silnih minuta u mreži koje daju na mesečnom nivou i koji se ne prenose u sledeći mesec, da pozive upućene ka brojevima u mreži „skidaju“ sa tih (praktično „nepotrošivih“) minuta, a one koji su ka svim, da se skidaju samo kada su pozivi upućeni van mreže. „Takva mogućnost, nažalost, ne postoji!“. Očekivano, je li. Tražila sam da dobijem iz tih silnih minuta i bar jedan omiljeni broj. Ni to ne može. To je usluga koja se dodatno plaća. I onda me pita: „Zar ne mislite da je dobra ponuda?“ Rekla sam: „Mislim da je loša ponuda!“ „Ali 5.000 minuta je praktično nemoguće potrošiti na mesečnom nivou“, doskočila je. „Znate, mislim da nije – to je 3,5 dana non-stop razgovora, pod uslovom da se radi o istoj mreži.“
I danas razmišljam da li je slučajnost što već dva dana ne mogu da uplatim dopunu za pripejd broj?! Stalno im je mreža u prekidu. Eto dobrog razloga zašto preći na postpejd. A čaršijska priča kaže da ih neko hakuje i da se trenutno slabo snalaze. Zanimljivo.
P. S. Kad već pružaju mogućnost korišćenja Vibera zabadava, imao-nemao plaćen net kod operatora, pa ko je lud da prelazi na postpejd?!
Vjeruj mi to tvoje je odlično kakve m:tel ponude ima a mi u R.Srpskoj osuđeni na njih😢
Sviđa mi seLiked by 1 person
Znam, hahahaha, imam dva broja u telefonu, od kojih je jedan ovaj „nacionalni“. 🙂
Sviđa mi seLiked by 1 person
Sve su to isti lopovi 🙂 Mada više kradu u prepaidu. 3G loš, signal loš, troši se kao lud. Niđe veze ocam, što bi rekli mi Sarajlije 😀
Sviđa mi seLiked by 1 person
Tako nekako. Samo bratski grickaju delove kolača. 🙂 Ne koristim toliko mrežu opratora za net, pa i nisam obratila pažnju. Al’ znam kad sam otvarala neke klipove, pa to „vuče“ kao ludo, to jesam primetila.
Sviđa mi seLiked by 1 person
Nevjerovatno koliko proguta saobraćaja. 500 MB u sekundi potrošiš.
Sviđa mi seLiked by 1 person
Pa ako ovo nisi figurativno mislio, onda to zvuči baš preterano.
Sviđa mi seLiked by 1 person
Nije bas u sekundi, ali ne traje ni par dana. Traje duze ako ne otvaras slike, o video zapisima da ne pricam. Instagram mozes zaboraviti. Na fejsu ukines otvaranje slika i onda to traje.
Sviđa mi seLiked by 1 person
Sve u svemu, zvuči baš kao da se net koristi vrlo štedljivo, baš kao u vreme dial-up-a.
Sviđa mi seLiked by 1 person
O tome ti pricam. Brzina mu je na tom nivou, a trosi se stedljivo.
Sviđa mi seLiked by 1 person
😀
Sviđa mi seLiked by 1 person
Samo na Balkanu. Kad pokušaš da dočaraš strejndžerima kako mi (ne)funkcionišemo naidješ na širom otvorena usta i izraz lica „ala ti imaš bujnu maštu“ 🙂
Sviđa mi seLiked by 1 person
Verovatno zato što se ovde toliko toga graniči sa SF-om. 😀
Sviđa mi seLiked by 1 person
Eto, da nisu tako odvratni lopovi, ne bi imali jednu lepu temu… 😀 Hvala im svima što su nam neiscrpni izvor inspiracije. Da živimo na mirnom zapadu, ne bi mogli da napišemo dva reda… 😀
Sviđa mi seLiked by 1 person
Ma, bolje mi da se napajamo sa nekih „pitkijih“ izvora. 🙂
Sviđa mi seLiked by 1 person
Ima i tu istine…
Sviđa mi seLiked by 1 person